„mTalent ADHD to doskonale przemyślane narzędzie” – Szkoła Podstawowa Specto we Wrocławiu

Recenzja zestawu interaktywnych ćwiczeń, kart pracy i scenariuszy do prowadzenia zajęć z uczniami z objawami lub diagnozą zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) firmy Learnetic (mTalent ADHD).

Zestaw interaktywnych ćwiczeń i kart pracy firmy Learnetic, stworzony do pracy z uczniami z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD), wyróżnia się swoją kompleksowością oraz przyjaznym podejściem do potrzeb uczniów z deficytem uwagi. Poniżej przedstawiamy krótką recenzję zestawu.

1. Kompleksowość i różnorodność materiałów

Zestaw mTalent oferuje bogaty wachlarz interaktywnych ćwiczeń, kart pracy oraz gotowych scenariuszy do prowadzenia zajęć, co umożliwia prowadzącym dostosowanie metod do indywidualnych potrzeb ucznia. Różnorodność zadań pozwala nie tylko na rozwijanie zdolności koncentracji, ale także na ćwiczenie umiejętności planowania, organizacji i radzenia sobie z impulsywnością – co jest kluczowe w pracy z dziećmi z ADHD.

2. Przyjazność interfejsu i łatwość użytkowania

Platforma interaktywna, na której oparte są ćwiczenia, jest intuicyjna i łatwa w obsłudze, zarówno dla nauczyciela, jak i ucznia. Nawigacja po programie nie sprawia trudności, co pozwala dzieciom skupić się na wykonywaniu zadań, zamiast na zmaganiu się z technologią. To ogromny plus, szczególnie w przypadku uczniów z ADHD, którzy często mają trudności z przyswajaniem skomplikowanych instrukcji.

3. Skuteczność scenariuszy zajęć

Gotowe scenariusze zajęć są dobrze zaprojektowane – oferują strukturę, która jest bardzo pomocna w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Scenariusze uwzględniają etapy pracy z uczniem, podając konkretne kroki i cele do osiągnięcia. Zawierają sugestie dotyczące czasu trwania poszczególnych aktywności oraz wskazówki, jak radzić sobie w sytuacjach, gdy uczeń zaczyna tracić koncentrację lub staje się impulsywny. W praktyce te wskazówki okazały się niezwykle pomocne.

4. Ćwiczenia dostosowane do różnych poziomów trudności

Zestaw mTalent zapewnia możliwość różnicowania poziomów trudności ćwiczeń, co pozwala na dostosowanie ich do aktualnych możliwości dziecka.

5. Motywujące elementy interaktywne

Jednym z najbardziej atrakcyjnych elementów zestawu są interaktywne gry i ćwiczenia, które angażują uczniów dzięki swojej formie. Animacje, kolory i dźwięki są zaprojektowane w taki sposób, by nie przeciążać zmysłów, a jednocześnie przyciągać uwagę dzieci. Podczas testów zauważono, że uczniowie z ADHD chętniej wracali do ćwiczeń interaktywnych, traktując je jak zabawę.

6. Estetyka i minimalizm w projektowaniu kart pracy

Zarówno karty pracy, jak i ćwiczenia interaktywne są estetycznie wykonane, co ma duże znaczenie w pracy z dziećmi z ADHD, które mogą być łatwo rozpraszane przez nadmiar bodźców. Projekty graficzne są minimalistyczne i uporządkowane, co ułatwia koncentrację na zadaniu, a jednocześnie sprawia, że materiały są przyjazne dla oka. Kolory i ilustracje są stonowane, co pomaga dzieciom utrzymać uwagę na właściwym celu ćwiczenia.

Podsumowanie

Zestaw mTalent do pracy z uczniami z ADHD to doskonale przemyślane narzędzie, które łączy w sobie aspekty edukacyjne i terapeutyczne. Jego największe zalety to interaktywność, elastyczność w dostosowywaniu materiałów do indywidualnych potrzeb dziecka, a także prostota i estetyka wykonania, które wspierają koncentrację uczniów. Scenariusze zajęć oraz możliwość monitorowania postępów sprawiają, że zestaw jest nieocenionym wsparciem w pracy z dziećmi z ADHD, zarówno w szkołach, jak i w ramach terapii.


Recenzja programu mTalent ADHD została napisana przez kadrę z Publicznej Szkoły Podstawowej Specto we Wrocławiu
Przeczytaj więcej o programie i wypróbuj bezpłatną wersję demo na www.mTalent.pl/adhd

Udostępnij post

Inne

artykuły

mTalent Opóźniony Rozwój Mowy – sprawdź wersję demo!

2024-09-18

Kraków, 24.10, Forum Dyrektorów Placówek Oświatowych

2024-10-14
mTalent autyzm recenzja

„Wartościowe narzędzie edukacyjne, które skutecznie wspiera rozwój komunikacyjny dzieci” – recenzja mTalent Autyzm. Mowa w kontekście społecznym

2024-10-25