Szanowni Państwo,
Już od 16 do 19 września w Krakowie odbędzie się międzynarodowy kongres kadry kierowniczej oświaty: dyrektorów szkół, pracowników organów prowadzących i organów nadzoru pedagogicznego – osób zaangażowanych w zarządzanie oświatą na poziomie państwowym i lokalnym.
Oczekiwanych jest ponad 1000 gości, w tym także uczestnicy zagraniczni, a także przedstawiciele Sejmowej Komisji Edukacji Nauki i Młodzieży, Ministerstwa Edukacji Narodowej, naukowcy i samorządowcy.
Kongres odbędzie się w Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz w Kinie Kijów.
Więcej informacji na stronie wydarzenia (kliknij), szczególnie mocno zachęcamy do zapoznania się z programem.
Przedstawiciele Learnetic: Ariel Wrona oraz Lech Wikaryjczyk wygłoszą wykład pt: „WPROWADZENIE PRZEDMIOTÓW ŚCISŁYCH DO NAUCZANIA Z POMOCĄ TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH”, o którym napisali następująco:
Matematyka i inne przedmioty ścisłe nie należą do najłatwiej przyswajalnych przez rozpoczynające swoją przygodę z edukacją dzieci. Problem ten jest szczególnie często zauważalny w ostatnich latach, gdy do szkół przyszło pokolenie tzw. digital natives, czyli cyfrowych tubylców. Jak trafić do grupy, u której skupienie uwagi nigdy nie przychodziło łatwo, a w obecnej dobie multimediów wydaje się być jeszcze trudniejsze? Proponujemy przypatrzenie się kilku projektom, które umożliwiły efektywne nauczanie przedmiotów ścisłych zarówno na poziomie pojedynczych placówek edukacyjnych, jak i ogólnopolskich akcji edukacyjnych. Zapraszamy m.in. do zapoznania się ze szczegółami innowacji pedagogicznej „321 matma!”, której główną osią było włączenie do programu nauczania, opartym na dotychczasowo używanych przez nauczycieli podręcznikach do matematyki, e-podręczników „321 matma!”, będącymi transpozycją fińskiego podręcznika i programu „Yykaakoo” na formę multimedialną i interaktywną. Przedstawimy także analizę Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr, w którym w zeszłym roku wzięło udział prawie 2 000 polskich szkół, a który w całości odbywa się w środowisku wirtualnym. W wykładzie planujemy też udział nauczycielki wdrażającej innowację.