XII edycja Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr

Dziś w Polsce brakuje około 50 000 informatyków. Prognozy mówią, że w 2020 roku na osoby pracujące w branży programistycznej czekać będzie około miliona etatów. Co zrobić żeby zachęcić dzieci i młodzież do podnoszenia swoich kwalifikacji w tej świetnie płatnej i rozwijającej branży? Otóż należy wspierać Bobra!

Bóbr to największy w Polsce konkurs informatyczny, w zeszłym roku wzięło w nim udział blisko 20 000 uczniów z około 3000 szkół. Obok nagród dla najlepszych i dyplomów dla wszystkich uczestników, wyróżniają go następujące cechy:

  • jest inicjatywą bezpłatną, a ponieważ odbywa się na internetowej platformie edukacyjnej, to jest dostępny dla wszystkich uczniów,
  • zmagania danych grup wiekowych odbywają się jednocześnie (tysiące uczniów rywalizują naraz przez jedną godzinę zegarową – dzień zmagań jest zależny od etapu edukacyjnego),
  • do przeprowadzenia konkursu konieczny jest tablet/komputer z dostępem do Internetu, Bobra należy przeprowadzać pod nadzorem nauczyciela,
  • tegoroczna edycja otrzymała patronaty honorowe Ministerstwa Cyfryzacji oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej,
  • to część międzynarodowej inicjatywy, która została zapoczątkowana na Litwie, w roku 2004 (konkurs Bebras – więcej informacji na www.bebras.org).

W roku 2016 konkurs przyciągnął ponad 1 610 000 uczestników z 34 krajów świata! Niestety – w zeszłym roku mieliśmy najmniejszą liczbę uczestników spośród wszystkich krajów ościennych (Niemcy – ponad 290 000 uczestników, Ukraina – prawie 100 000, Czechy – ponad 70 000, Białoruś 70 000, Słowacja – ponad 62 000, Litwa 33 000, Rosja – ponad 27 000).

Jak przebiega konkurs? – Ściągnij PDF

Już 13 listopada polscy uczniowie szkół ponadgimnazjalnych rozpoczną zmagania w XII edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bór 2017. Przez kolejne 3 dni w szranki staną przedstawiciele gimnazjów (oraz klas 7 szkół podstawowych), klas IV-VI szkół podstawowych oraz najmłodsi – uczniowie klas I-III. Na każdą z grup czekać będą 24 zadania (Skrzaty – 15 zadań), codziennie o 12.00 uczniowie zasiądą do komputerów lub tabletów i przez godzinę, pod czujnym okiem nauczycieli, będą rozwiązywać informatyczne zagadki.

Cała inicjatywa jest możliwa dzięki zaangażowaniu zespołu prof. Macieja M. Sysło, dr Anny Beaty Kwiatkowskiej z UMK oraz Kujawsko-Pomorskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Informatycznego, a także technologii firmy Learnetic, której platforma edukacyjna mCourser.pl umożliwia jednoczesne i symultaniczne rozwiązywanie zadań konkursowych przez tysiące uczniów naraz.

Artboard-1-copy-5bobr2

Udostępnij post

Inne

artykuły

Olsztyn, 21.11, Forum Dyrektorów Placówek Oświatowych

2024-10-29

Odwracamy black friday! 20% ceny zestawów learn:bit Arcade trafia na rzecz fundacji

2024-11-22

Pierwsza pomoc w szkole podstawowej – propozycja atrakcyjnych zajęć

2024-09-12