Kompetencje informatyczne, efektywna nauka i …zdrowy kręgosłup, czyli jak bezpłatne e-podręczniki mogą wyprzeć ciężkie książki?

W Porębie (woj. Śląskie) pierwszaki nie noszą w tornistrach ciężkich podręczników, ponieważ uczą się z bezpłatnych materiałów interaktywnych (Interaktywny elementarz z klasą) udostępnionych na platformie edukacyjnej Dzwonek.pl. Dzięki temu mają np. więcej czasu na inne aktywności, z drugiej zaś strony świetnie poruszają się w świecie komputerów. Czy wdrożenie takiego sposobu nauczania jest możliwe w polskiej szkole? Co sądzą o tym rodzice? Czy uczniowie lubią pracę z e-podręcznikami? Na te i inne pytania odpowiada Pani Lidia Kot, która od początku bieżącego roku szkolnego uczy z wirtualnej książki. Zachęcamy do zapoznania się z materiałem filmowym!

Jeśli myślą Państwo o wprowadzeniu podobnego rozwiązania w swojej szkole, z chęcią podzielimy się doświadczeniem. Zalety rozwiązania to m.in.:
  • e-podręczniki z serii „Interaktywny elementarz z klasą” są bezpłatne, zgodne z nową podstawą programową,
  • „interaktywny elementarz klasą” jest udostępniony na bezpłatnej platformie edukacyjnej Dzwonek.pl, która umożliwia pracę w klasie, pracę z domu, wysyłanie zadań uczniom, otrzymywanie raportów o ich postępach przez nauczyciela i wiele więcej,
  • nauka przy pomocy e-podręczników rozwija kompetencje kluczowe uczniów – oswaja ich z komputerem,  uczy że Internet i technologia mogą służyć do edukacji, a nie tylko do rozrywki,
  • lekcja z e-podręcznikiem jest efektywna i szybsza niż z tradycyjnym, dzięki czemu więcej czasu można spędzać na dodatkowych aktywnościach np. pracy w grupie.

Ciężki tornister nie jest koniecznością. Zachęcamy do innowacyjnego podejścia i wdrażania TIK w szkołach. Projekt w SP numer 1 Porębie został zrealizowany m.in. dzięki firmie Aktin, która wyposażyła klasę w nowoczesny sprzęt.

Udostępnij post

Inne

artykuły

Olsztyn, 21.11, Forum Dyrektorów Placówek Oświatowych

2024-10-29

Pierwsza pomoc w szkole podstawowej – propozycja atrakcyjnych zajęć

2024-09-12

Gdynia, 04.12, Forum Dyrektorów Placówek Oświatowych

2024-11-19