Jak zrobić ciekawy konkurs dla uczniów, czyli Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Informatyki

Jak przeprowadzić atrakcyjny konkurs dla uczniów, który wyjdzie poza szkolne ramy i stanie się ważnym wydarzeniem lokalnym? Osoby, które szukają odpowiedzi na to pytanie często skłaniają się do myślenia o stacjonarnych wydarzeniach, które wymagają zaangażowania komisji egzaminacyjnej, zajęcia auli, zgrania szkół i kurierów dostarczających zalakowane koperty z zadaniami, znalezienia zielonego obrusu oraz wszystkich innych elementów, które w naszych wyobrażeniach składają się na szkolne zawody badające wiedzę uczniów (czytaj: nie lada wyzwanie logistyczne).

O tym, że forma sprawdzania umiejętności i współzawodnictwa może być dużo przystępniejsza – zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów oraz innych zaangażowanych osób – przekonali się nie tylko uczestnicy Międzynarodowego Konkursu Bóbr, który zakończył się 16 listopada, lecz także młodzież z województwa kujawsko-pomorskiego. Wszystko dzięki inicjatywie bydgoskiego kuratora oświaty, który zdecydował się na organizację międzyszkolnego konkursu informatycznego. Jego uczestnicy mieli, jak możemy przeczytać na stronie konkursu, wykazać się wiadomościami i umiejętnościami obejmującymi treści nauczania – wymagania szczegółowe Podstawy programowej kształcenia ogólnego w części dotyczącej przedmiotu informatyka na III etapie edukacyjnym ze szczególnym uwzględnieniem algorytmiki (środowisko programistyczne – Scratch), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 30 sierpnia 2012 r. poz. 977) oraz wiadomościami i umiejętnościami poszerzającymi treści nauczania podstawy programowej, jak również ukazywaniem korelacji w przedmiotach matematyczno-przyrodniczych.
Choć dla humanistów powyższy tekst może nie wyglądać zbyt przyjaźnie, to uczniowie podeszli do sprawy z wielką otwartością. W pierwszej edycji konkursu, jaką mieliśmy przyjemność organizować na platformie mCourser.pl w ubiegłym roku wzięło udział kolejno:

  • Etap szkolny
    93 szkoły
    890 uczniów
  • etap rejonowy
    57 szkoły
    253 uczniów
  • etap wojewódzki
    29 szkoły
    77 uczniów

W tym roku liczba szkół zarejestrowanych do konkursu na etapie szkolnym była większa o ponad 100% (dokładnie 198 szkół zgłoszonych!). Z niecierpliwością czekamy na dane z etapu rejonowego (15 grudnia 2017) oraz wojewódzkiego (27 luty 2018).

 

Udostępnij post

Inne

artykuły

mTalent Zajęcia logopedyczne opinie, recenzja

mTalent Zajęcia Logopedyczne w akcji – zobacz, jak programy wykorzystuje Galileo w Lublinie

2024-10-14
Efektywne zarządzanie uczelnią w celu minimalizowania zjawiska drop-outu

Efektywne zarządzanie uczelnią w celu minimalizowania zjawiska drop-outu [webinar]

2024-11-08

Kraków, 24.10, Forum Dyrektorów Placówek Oświatowych

2024-10-14