Kreatywność i zaangażowanie uczniów nie zna granic, czyli zakończenie konkursu LaboLAB

Blisko dwie godziny materiałów, na które składa się 59 filmów, ponad 30 tys. wyświetleń i przeszło 11 tys. oddanych głosów. Tak prezentuje się dorobek konkursowy dziewięciu finałowych szkół biorących udział w niedawno zakończonej akcji „Nakręć się na eksperymenty – szkolny konkurs LaboLAB”.

Wszystko zaczęło się pod koniec stycznia tego roku, kiedy to rozpoczął się pierwszy etap konkursu. Ponad dwieście szkół podstawowych przesłało swoje zgłoszenia, mając nadzieję na zakwalifikowanie się do drugiego etapu. Już w tej części konkursu poziom zgłoszonych prac był bardzo wysoki, a zadanie wskazania laureatów wyjątkowo trudne.

Ostatecznie wybranych zostało dziewięć szkół, które awansowały do drugiego etapu naszej akcji konkursowej. Każda z tych szkół otrzymała nagrodę w postaci zestawu wyposażenia szkolnych pracowni przyrodniczych LaboLAB, a także zadanie nagrania krótkich filmików pokazujących pracę i zabawę z tym zestawem. To właśnie zadanie, a także prowadzone równolegle głosowanie było podstawą drugiego etapu konkursu.

Prace stworzone przez szkoły zachwyciły nie tylko nas jako organizatorów tej inicjatywy, ale też internautów, którzy uważnie śledzili przebieg konkursu. Uczniowie wykazali się wielkim zaangażowaniem, pomysłowością, a także profesjonalnym podejściem przy tworzeniu tych materiałów. Pochwalić należy zarówno kreatywność, jak i umiejętności techniczne związane z nagrywaniem obrazu, dźwięku i późniejszą tego obróbką. Imponujące statystyki pokazują, jak dużym zainteresowaniem cieszyły się filmy stworzone przez uczniów.

Pierwsze miejsce w konkursie „Nakręć się na eksperymenty – szkolny konkurs LaboLAB” zajęła Szkoła Podstawowa nr 17 w Tarnowie, która zdobyła 3081 głosów. Drugie miejsce zdobyła Szkoła Podstawowa nr 289 w Warszawie z 2570 głosami, trzecie natomiast Szkoła Podstawowa nr 10 w Starachowicach z 1504 głosami.

Zaraz po zakończeniu głosowania i ogłoszenia wyników spakowaliśmy samochód, zabraliśmy nagrody i wyruszyliśmy w drogę liczącą ponad 1300 km, aby odwiedzić szkoły, które trafiły na podium naszego konkursu. Bardzo dziękujemy za miłe przyjęcie. Cieszymy się, że mogliśmy zobaczyć – tym razem na żywo – masę uśmiechów uczniów, którzy wcześniej ciężko pracowali nad stworzeniem prac konkursowych.

Najbardziej jednak rad jesteśmy ze spotkania z nauczycielami i dyrektorami tych placówek. W rozmowach otrzymaliśmy masę pozytywnych informacji zwrotnych. Usłyszeliśmy o uczniach, którzy zainteresowali się przedmiotami przyrodniczymi, oraz o takich, którzy odkryli swoje talenty związane ze sztuką filmową, a także o tym, jak bardzo wspólna praca zintegrowała uczniów i pokazała im korzyści wynikające z pracy grupowej. Takie opinie cieszą nas najbardziej, podobnie jak i to, że ostatecznie to nie nagrody stały się najważniejsze, lecz zdrowe współzawodnictwo związane z realizacją projektów o tematyce naukowej.

Wszystkie filmy zrealizowane w ramach konkursu można obejrzeć na stronie: www.labolab.pl/konkurs

 

PS

Chcemy pogratulować i podziękować szkołom, nauczycielom, uczniom, opiekunom i wszystkim zaangażowanym osobom za udział w naszej inicjatywie. Wiemy, że wymagało to od Was wiele pracy, szczególnie ze względu na wydarzenia, które pokryły się z terminem trwania drugiego etapu. Cieszymy się, że mimo tych trudności udało Wam się zrealizować te prace, a przy tym zadbać o ponadprogramową aktywność swoich uczniów.

 

 

Udostępnij post

Inne

artykuły

Mielno, 7-8.11, Forum Innowacyjnych Dyrektorów

2024-10-29

Wypróbuj program mTalent Dysleksja jeszcze przed premierą!

2024-09-23

mTalent Czytanie ze zrozumieniem oczami Publicznej Szkoły Podstawowej Specto z Wrocławia

2024-11-08