mTalent Czytanie ze zrozumieniem oczami Publicznej Szkoły Podstawowej Specto z Wrocławia

Przedstawiamy Państwu recenzję programu mTalent Czytanie ze zrozumieniem autorstwa Katarzyny Bieńkowskiej – nauczycielki języka polskiego i etyki w Szkole Podstawowej Specto we Wrocławiu.

W treści przewodnika dydaktycznego dla nauczycieli słusznie wskazano czytanie ze zrozumieniem jako kluczową umiejętność, którą uczeń powinien opanować, aby skutecznie komunikować się i przyswajać wiedzę. Odpowiednie materiały dydaktyczne mogą znacząco wpłynąć na rozwój tej umiejętności u uczniów. Mojej ocenie podlega materiał dydaktyczny mTalent Czytanie ze zrozumieniem – jego zawartość, struktura oraz efektywność.

Zawartość

Materiał dydaktyczny został podzielony na trzy poziomy trudności, gdzie kolejno pierwszy poziom to klasy 1-3, drugi poziom to klasy 4-6 oraz ostatni poziom to klasy 7-8. Materiał składa się z różnych zadań dostosowanych do poziomu uczniów oraz różnorodnych ćwiczeń pomocniczych. Znaleźć można w nim:

  • Ciekawy wybór tekstów literackie i użytkowych, co pozwala na rozwijanie umiejętności analizy zarówno fikcji, jak i dokumentów praktycznych.
  • Pytania zamknięte i otwarte, które pomagają w ocenieniu poziomu zrozumienia tekstu przez uczniów.
  • Różnorodne zadania dodatkowe, takie jak streszczenie tekstu, analiza postaci czy identyfikacja głównych myśli.

Wszystkie te elementy są dobrze dobrane i pozwalają na wszechstronne podejście do tematu.

Struktura

Materiał jest logicznie zorganizowany. Podzielony jest na moduły tematyczne, co ułatwia naukę krok po kroku. Każdy moduł zaczyna się od wprowadzenia teoretycznego dotyczącego strategii czytania oraz pytań podsumowujących, co sprawia, że uczniowie są dobrze przygotowani do pracy nad konkretnymi tekstami.

Efektywność

Teksty są zróżnicowane pod względem trudności, co sprawia, że są odpowiednie dla różnych grup wiekowych i różnorodnych poziomów umiejętności. Materiał zawiera elementy angażujące uczniów – np. prace w grupach lub dyskusje po przeczytaniu tekstu (interaktywność). Dzięki różnym rodzajom pytań nauczyciele mogą łatwo sprawdzić postępy uczniów oraz identyfikować obszary wymagające poprawy.

Karty

Ciekawą i angażującą propozycją jest dołączenie do materiałów gry karcianej wraz z instrukcją, które można wykorzystać wielokierunkowo (w zakresie edukacji polonistycznej, ale także na godzinach wychowawczych, lekcjach etyki, pracy z emocjami). Karty mogą skutecznie wspomagać proces nabywania umiejętności formułowania swoich myśli, opowiadania o emocjach, o wydarzeniach, świecie przedstawionym.

Wnioski

Materiał dydaktyczny dotyczący czytania ze zrozumieniem jest wartościowym narzędziem dla nauczycieli oraz uczniów. Jego przemyślana struktura oraz różnorodność ćwiczeń sprawiają, że może on skutecznie wspierać rozwój kluczowych umiejętności językowych. Zdecydowanie polecam ten materiał osobom poszukującym efektywnych narzędzi do nauki czytania ze zrozumieniem. Jego wykorzystanie w klasie przyniesie korzyści zarówno nauczycielom, jak i uczniom poprzez zwiększenie ich zaangażowania oraz poprawę wyników w zakresie analizy tekstu.


Recenzja programu mTalent Czytanie ze zrozumieniem została napisana przez kadrę z Publicznej Szkoły Podstawowej Specto we Wrocławiu
Przeczytaj więcej o programie i wypróbuj bezpłatną wersję demo na www.mTalent.pl/czytanie-ze-zrozumieniem/

Udostępnij post

Inne

artykuły

Programy mTalent Niepełnosprawność intelektualna otrzymały wersję demo

2024-10-07
mTalent Zajęcia logopedyczne opinie, recenzja

mTalent Zajęcia Logopedyczne w akcji – zobacz, jak programy wykorzystuje Galileo w Lublinie

2024-10-14

mTalent Percepcja wzrokowa to „program godny polecenia” zdaniem nauczycieli z SP Specto we Wrocławiu

2024-11-18